Over Speyer
Speyer is een advocaten- en consultancykantoor dat zich richt op innoverende ondernemingen. Maar ook zelf kiezen we voor een vernieuwende aanpak door nadrukkelijk in te zetten op digitalisering en een toegankelijke werkwijze. Kwaliteit en duidelijkheid staan daarbij steeds voorop: juridische scherpte, maar wel in begrijpelijke taal en tegen transparante tarieven.
Klik voor veelgestelde vragen of meer informatie over onze diensten.
Onze mensen
Maak kennis met onze medewerkers
Werken bij Speyer?
Veel gestelde vragen
Een van de eerste octrooihouders in Europa waren de Duitse broers Johann en Wendelin von Speyer. Gedreven door ondernemingszin waagden ze de tocht over de Alpen en introduceerden in Venetië de kunst van het boekdrukken, waarvoor ze een vijfjarig monopolie ontvingen. De kwaliteit van hun producten bleef lange tijd als de hoogste standaard in Europa gelden.
Speyer laat zich inspireren door het verhaal van deze twee broers: door hun ondernemerschap, hun internationale ambities, de kwaliteit van hun producten en, uiteraard, door hun verbondenheid met het octrooirecht.
Als we iets doen, doen we het goed. Dat betekent uiteraard dat onze diensten vakinhoudelijk van hoge kwaliteit zijn. Maar daar blijft het niet bij. Minstens zo belangrijk is de aansluiting op de wensen van de cliënt. Vaak zijn er namelijk verschillende manieren om van A naar B te komen: snel of juist rustig, formeel of informeel, met een ruim of met een beperkt budget. Door goed te luisteren en onze dienstverlening daarop af te stemmen, koppelen we kwaliteit aan praktische meerwaarde.
Speyer heeft een scherp oog voor efficiëntie. We schrijven geen eindeloze adviezen als een simpel telefoontje al voldoende is. Volgens ons is het de taak van de advocaat om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden – en niet om deze opdracht door te schuiven naar de cliënt. Uiteraard gaan we graag de diepte in, maar alleen als de kosten opwegen tegen de baten.
Ieder vakgebied kent zijn eigen jargon. Soms is dat noodzakelijk: een juridische term kan een heel specifieke betekenis hebben die zich niet zomaar met een ander woord laat uitdrukken. Maar in andere gevallen kan jargon storend zijn voor de communicatie. Speyer heeft een voorkeur voor heldere taal. Dat geldt uiteraard voor onze contacten met cliënten, maar ook in juridische stukken is leesbaarheid ons uitgangspunt. Want van ingewikkeld formuleren wordt een boodschap zelden krachtiger.
Speyer opereert inzichtelijk en kostenbewust. Voor al onze diensten geven we vooraf prijsindicaties, of hanteren we vaste tarieven. Daarnaast worden overzichten van gemaakte en verwachte kosten steeds online beschikbaar gesteld. Op deze manier voorkomen we verrassingen. Meer weten over onze tarieven? Klik hier.
Speyer maakt graag tijd voor een kosteloos intake-gesprek. Het is namelijk belangrijk dat cliënten zich vrijblijvend kunnen oriënteren. Soms is één gesprek daarvoor voldoende, maar het komt ook voor dat een vervolgafspraak nodig is. Ook kan het gebeuren dat het probleem tijdens de kennismaking al wordt opgelost. In elk geval staat ook hier duidelijkheid steeds voorop: wij starten pas als de cliënt groen licht heeft gegeven. Gratis intake inplannen? Klik hier.